Algemeen

Fimi en Henry zijn dolblij met gesponsorde metamorfose van foodtruck

TUBBERGEN - In de foodtruck van Fimi Balta en haar echtgenoot komen diverse culinaire werelden samen. De döner, falafel, dürum, loempia’s of frikadellen zijn er niet te versmaden. De foodtruck kon echter wel een opknapbeurt gebruiken zag Bjorn Kamphuis van Schildersbedrijf Kamphuis. De ondernemer besloot Fimi en Henry te verrassen door samen met een aantal sponsoren de truck te voorzien van een nieuw uiterlijk. Tevens kreeg het stel een nieuw logo, werkkleding en een opvallende vlag voor bij de kraam.

Op de foto ziet u van links naar rechts: Fimi Balta Henry Sahdo, Bjorn Kamphuis en zijn vrouw Kelly.
Fimi en Henry dachten dat Bjorn een grapje maakte toen hij vertelde dat de metamorfose van de Foodtruck ‘Fimi & Henry Döner’ werd gesponsord. “Maar hij meende het echt. We zijn er heel erg blij mee”, aldus Henry Sahdo.
 

Een nieuw leven als Nederlanders
De truck waarin Fimi en Henry de lekkere snacks bereiden werd zwart geschilderd. Het rode logo steekt er mooi bij af. Met hun mobiele bedrijf staan ze naast Tubbergen tevens in Vriezenveen en sinds september ook in Langeveen op de markt.  En dat terwijl het echtpaar pas zeven jaar geleden vanuit Syrië naar Nederland kwam. “In Syrië was ik fysiotherapeut”, vertelt Henry. “Nadat we in 2013 zijn gevlucht, kwamen we in Nederland wonen. Op 5 december 2019 werden we officieel Nederlanders.” Naar eigen zeggen begonnen ze voor hun gevoel toen een nieuw leven samen met hun drie kinderen. Henry volgde de MBO- opleiding Maatschappelijke Zorg. In zijn vrije tijd is hij verzorger bij voetbalvereniging STEVO in Geesteren. Fimi was in haar geboorteland professioneel basketbalster. Nu is ze werkzaam als tolk, coach en maatschappelijk begeleider bij VluchtelingenWerk in Tubbergen. Daarnaast is ze actief als basketbaltrainster bij basketbalvereniging Jolly Jumpers in Tubbergen.

 

Wens voor een Alzheimercafé
De nieuwe, culinaire carrière kwam spontaan tot stand. “We hielden weleens een barbecue of een etentje voor de buurt”,  blikt Henry terug. “Gasten zeiden dan vaak: ‘jullie eten is zó  lekker!” We besloten om daar wat mee te doen en hoorden over een foodtruck. Dat kennen ze in Syrië helemaal niet. We vonden en vinden het erg leuk om te doen en genieten van ons werk.” Ondertussen heeft Henry nog meer ambities. “Ik wil heel graag een eigen café opstarten. Geen reguliere kroeg maar een café voor ouderen en mensen met dementie. Mijn wens is dat iedereen die er komt er ook iets doet zodat we sociale prijzen kunnen hanteren. Zodra we allemaal geen last meer hebben van het coronavirus ga ik ermee aan de slag. Het lijkt mij een geweldig initiatief tegen eenzaamheid. En eenzaamheid is er teveel, helemaal nu in coronatijd. “

 

Alle hulp is dik verdiend
“Henry en Fimi doen ontzettend hun best om een nieuw bestaan op te bouwen”, vindt Bjorn Kamphuis. “Bovendien doen ze ook heel veel voor de maatschappij. Ik vond dat ze alle hulp dik verdienen bij het opzetten van hun eigen bedrijf en wilde iets voor hen terugdoen. Zelf was ik op dat moment ook net als zelfstandig ondernemer begonnen met Schildersbedrijf Kamphuis. Van daaruit kon ik ze tips en informatie geven. Voor de opknapbeurt van de foodtruck benaderde ik  YourPress Media, Ncreation en News Outside. Met z’n allen hebben we de nieuwe look van de foodtruck, een nieuw logo, de vlag en nieuwe werkkleding voor alle gezinsleden gesponsord. Het is ze van harte gegund.” Fimi en Henry zijn dankbaar voor alle hulp. “Het is erg mooi geworden”, glundert Fimi. “De visboer op de markt dacht zelfs dat hij nieuwe buren had!”


Uw reactie