Algemeen

Online whiskyproeverij Leo Club blijkt goede formule

OLDENZAAL - Afgelopen vrijdagavond presenteerde Leo Club Oldenzaal haar online whiskyproeverij. In Hotel ter Stege werd het programma live opgenomen, wat door de deelnemers thuis achter de PC kon worden gevolgd terwijl ze aan ‘nosing and tasting’ konden doen. Het goede doel dat aan de proeverij was verbonden is de Voedselbank, maar ook een aantal Oldenzaalse horecaondernemers die in de afgelopen jaren de club hebben geholpen met haar projecten en het nu zelf moeilijk hebben.

whisky-ambassadeur Ronald Anneveldt en Leo Club voorzitter Pien Schopman in de Ter Stege studio)

De Leo’s mogen tevreden terugkijken op hun initiatief. De 180 beschikbare proefpakketten waren uitverkocht. Het pakket voor de deelnemers bestond uit vijf flesjes whisky, die thuis konden worden ingeschonken, geroken en geproefd. Daarbij hoorde een code voor het Youtube-kanaal waar whisky-kenner Ronald Anneveldt in een kleine anderhalf uur infotainment van alles over whisky vertelde. En uiteraard ook over de vijf meegeleverde merken, met tot verbeelding sprekende namen als ‘The Epicurean’, ‘Timorous Beastie’, ‘Scallywag’ en ‘Big Peat’. Via de chat konden vragen worden gesteld. Voor kenners en beginners was het een leerzaam en onderhoudende sessie. Anneveldt is als Brand Ambassador Craft Spirits verbonden aan De Monnik Drankenhandel, wat wil zeggen dat hij deskundig is inzake destillaten van boven de 35% alcohol en daaraan voldoet whisky ruimschoots, zo kon men vrijdag leren. Anneveldt: “Beneden 35% noemen we indrinkertjes, daar doen we vanavond niet aan!”